۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۶۶۳۲۷۳
گزارشی از کنفرانس علما و خطبای پاکستان؛

پاسخی بر شیطنت‌های وهابیت+تصویر 

پاسخی بر شیطنت‌های وهابیت+تصویر 
کنفرانس علما و خطبای شیعه پاکستان که با حضور رهبران دینی، علما، خطبا، شخصیت‌ها برگزار شد، با صدور بیانیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس یک ‌روزه علما و خطبای شیعه پاکستان که با حضور رهبران دینی، علما، خطبا، شخصیت ها برگزار شد با صدور بیانیه به کار خود پایان داد. علمای شیعه پاکستان به دنبال حواشی پیش آمده از سوی وهابیت در روزه های گذشته، گرد هم آمدند.

آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رییس مجتمع آموزش های حوزوی جامعة المنتظر لاهور، حجج الاسلام سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، محسن علی نجفی رییس حوزه علمیه جامعة الکوثر پاکستان، راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، محمد امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان، افتخار حسین نقوی رییس بنیاد امام خمینی(ره) پاکستان، افضل حیدری دبیرکل فدراسیون مدارس شیعه پاکستان، عارف واحدی دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان، حسین اکبر رییس جنبش حسینیه پاکستان، سید تقی نقوی رییس حوزه علمیه مخزن العلوم جعفریه ملتان، ملک اعجاز حسین نجفی مدیر دار‌العلوم محمدیه سرگودها پاکستان، عارف الجانی رییس سازمان دانشجویان شیعه پاکستان و بیش هزار نفر از علما و خطبا سراسر پاکستان حضور داشتند.

گفتنی است، مجمع علمای شیعه پاکستان، مجلس وحدت مسلمین پاکستان، سازمان امامیه پاکستان، سازمان دانشجویان شیعه پاکستان، امت واحده پاکستان، سازمان اصغریه پاکستان، سازمان دانشجویان اصغریه پاکستان، فدراسیون حوزه علمیه شیعه پاکستان با همکاری یکدیگر این اجلاس را برگزار کردند.

متن کامل بیانیه این کنفرانس به شرح زیر است:

بِسْمِ اللّـٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْـمِ

وَ اَطِیۡعُوا اللّٰه وَ رَسُوۡلَه وَ لَا تَنَازَعُوۡا فَتَفۡشَلُوۡا وَ تَذۡهبَ رِیۡحُکُمۡ وَ اصۡبِرُوۡا ؕ اِنَّ اللّٰه مَعَ الصّٰبِرِیۡنَ. ترجمه: و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع مكنيد كه سست‏ شويد و مهابت‏ شما از بين برود و صبر كنيد كه خدا با شكيبايان است. (انفال 46)

1- ادب و تمدن، قانون گرایی، رفتار مسؤولانه، حب الوطنی از امتیازات شیعه در پاکستان بوده است، ملت جعفریه (شیعه) با تقدیم هزارن جان پاک، هماهنگی بین ادیان و مذاهب را حفظ کرد تا اتحاد ملی آسیب نبیند.

2- ما از عمران خان نخست وزیر، قمر باجوده جاوید رییس قواه مسلح و دیگر نهاده های امنیتی پاکستان می خواهیم که عوامل اخلال و بی ثباتی در کشور که همان مزدوران دشمنان پاکستان و تکفیری های وهابی هستند را دستگیر و محاکمه کنند.

3- حفاظت از خاک و امنیت کشور از وظایف شرعی و اخلاقی همه ما است، ما باید به مقدسات هم دیگر احترام ورزیم و طبق فتوای مرجعیت شیعه توهین به مقدسات تمام مذاهب و ادیان حرام و ممنوع است.

4- فضای اتحاد، همدلی و همبستگی موجود در کشور تلاش های چندین ساله رهبران، علما، روحانیت، حوزه علمیه و شخصیت ها شیعه در پاکستان است و خار چشمی برای دشمنان اسلام به ویژه وهابی های تکفیری است که شیعه و سنی با وجود اختلافات دینی و مذهبی چه طور در کنار هم زندگی می کنند، اما ما توطئه دشمنان را با ناکامی روبرو خواهیم کرد و در برقرای فضای صلح و امنیت اتحاد و برادری در جامعه تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

5- روحانیت شیعه لازم می دادند که از پیروان تمام ادیان و مذاهب بخواهد که از سخنان و نوشته های اهانت آمیز که موجب اذیت و دل آزاری هم دیگر و برهم ریختن امنیت کشور شود، بپرهیزند.

6- این اجلاس خواستار تحفظ حقوق فکری و مادی تمام شهروندان پاکستانی با هر دین و مذهب و ملت است، و اعلام می دارد که ملت جعفریه (شیعه) بر عقاید اساسی و بنیادی خود هیچ سازشی را نمی پذیرد، همچنین تبلیغ، ترویج و استحکام عقاید پیروان مکتب جعفری (شیعه) حق قانونی و ملی ما بوده و هست، در این راه هیچ مانعی را تحمل نخواهیم کرد.

7- این اجلاس اعلام می دارد که طبق فتوای مرجعیت شیعه اهانت مقدسات دیگر ادیان حرام است و به همین سبب هیچ کدام از علمای وظیفه شناس این عمل زشت را انجام نداده اند، ما از کسانی که مقدسات دیگر ادیان و مذهب را مورد اهانت قرار می دهند اعلام برائت می کنیم و تمام توان خود را در جلوگیری این عمل شنیع به کار خواهیم گرفت.

8- این اجلاس تحمیل عقاید به اقلیت های مذهبی و به پیروان دیگر مذاهب را به شدت محکوم می کند و آن را تروریسیم فکری اعلام می دارد.

9- این اجلاس تصویب لایحه «تحفظ بنیان های اسلامی» در پارلمان محلی ایالت پنجاب را به طور کلی رد کرده از عموم مردم پاکستان می خواهد که در ریشه کنی فرقه گرایی و تروریسیم نقش برجسته ای ایفا کنند تا امنیت و استحکام در کشور بازگردد./988/ز503/ف

ارسال نظرات